Matematikk i barnehagen handlar om å oppdage, utforske og skape strukturar og hjelper barna til å forstå samanhengar i naturen, samfunnet og universet. Barnehagen skal synleggjere samanhengar og legge til rette for at barna kan utforske og oppdage matematikk i daglegliv, i teknologi, natur, kunst og kultur og ved sjølv å være kreative og skapande. Arbeid med fagområdet skal stimulere barna si undring, nysgjerrigheit og motivasjon for problemløysing. Dette kan til dømes vere barnet som hjelper til med å dekke bordet, barnet som oppdagar at han og venen har lik bleie på seg, barnet som oppdagar at barnehagen ser annleis ut frå toppen av klatrestativet, barna som spekulerer kring kva som skjer om ingen menneske døyr, eller barnet som lurer på om det er nok kakao på termosen til alle barna på avdelinga. Barna har behov for matematikk i kvardagen sin. Matematikk i barnehagen handlar ikkje om å gjere barnet klar for matematikklæring på skulen. Matematikk i barnehagen har ein stor verdi i seg sjølv, då den skapar balanse, samanhengar og orden i tilverelsen. Fagområdet omfattar leikande og undersøkande arbeid med samanlikning, sortering, plassering, orientering, visualisering, former, mønster, tal, teljing og måling. Det handlar også om å stille spørsmål, resonnere, argumentere og søke løysingar. Gjennom arbeid med mengde, rom og form skal barnehagen bidra til at barna
Personalet skal
|